نوکیا 6 (2017) در مقابل نوکیا6 (2018) تفاوت در چیست؟

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

پاتوق گیمر ها و دنبال کنندگان اخبار گیمینگ و تکنولوژی

T.me/zoomtech_official


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
T.me/zoomtech_official
Mahdi Bahramian
10:34
جمعه 29 دی 1396

 اکنون که یک سال از ارائه اولین گوشی هوشمند اندرویدی نوکیا توسط اچ ام دی گلوبال می گذرد، این شرکت نسخه جدید و به روز شده این دستگاه را معرفی کرده است. اچ ام دی در نسخه جدید نوکیا ۶ سعی کرده کمبودهای نسخه قبلی را رفع کند و از سخت افزار جدیدتر و طراحی مدرن تر برای گوشی جدید خود استفاده کند. این روزها سوالات زیادی در مورد تفاوت های نسخه جدید و قدیمی نوکیا ۶ پرسیده می شود، به همین جهت ما حالا قصد داریم نگاهی به تمامی بخش های این گوشی ها داشته باشیم.

 
همانند نسخه اولیه نوکیا ۶، نوکیا ۶ (۲۰۱۸) نیز در حال حاضر تنها در کشور چین در دسترس قرار گرفته و طرفداران این گوشی در سایر نقاط جهان باید کمی بیشتر منتظر باشند.
 
طراحی
در یک نگاه کلی، نوکیا ۶ (۲۰۱۸) کاملا شبیه به مدل اصلی این گوشی است، اگر چه چند جنبه کلیدی در آن تغییر کرده است. این گوشی همچنان دارای یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ دی است و از بدنه‌ی یکپارچه آلومینیومی مشابهی بهره می برد.
 
با این حال، ملموس ترین تغییر این است که بر خلاف مدل سال گذشته، دکمه های ناوبری و اسکنر اثر انگشت در نسل دوم نوکیا ۶ از پایین صفحه نمایش حذف شده اند و اسکنر اثر انگشت اکنون در پشت گوشی قرار گرفته است. با این حال هنوز هم حاشیه بالا و پایین دستگاه تا حدودی بزرگ هستند.
 
در پشت دستگاه، دوربین عمودی همچنان در وسط قرار دارد، ولی اکنون با یک لبه رنگی براق احاطه شده است. اچ ام دی تصمیم گرفته نوکیا ۶ جدید را در دو رنگ بسیار شیک عرضه کند: یکی نسخه مشکی با حاشیه های مسی و دیگری نسخه سفید با حاشیه های طلایی. این در حالی است که نسخه اولیه نوکیا ۶ در سال گذشته در رنگ های مشکی، نقره ای، سرمه ای و مسی در دسترس قرار گرفته بود.
 
سخت افزار
اگرچه نسخه قبلی نوکیا ۶ روی پلتفرم اسنپ دراگون ۴۳۰ (تراشه هشت هسته ای نسبتا رده پایین ۱٫۴ گیگاهرتزی) تکیه داشت، ولی اچ ام دی قدم بزرگی برداشته و در نوکیا ۶ (۲۰۱۸) از اسنپ دراگون ۶۳۰ (تراشه هشت هسته ای ۲٫۲ گیگاهرتزی) استفاده کرده است، همان پردازنده ای در گوشی های میان رده مختلفی از جمله اچ تی سی U11 لایف، موتورولا موتو X4 یا ایسوس ذن فون ۴ به کار رفته است.
 
نوکیا ۶ از ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره می برد، هر چند که نسخه محدود آرته بلک آن دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی بود. نوکیا ۶ (۲۰۱۸) در این زمینه نیز پیشرفت داشته و اکنون به ۴ گیگابایت حافظه رم مجهز شده و در دو مدل با حافظه های ذخیره سازی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی در دسترس قرار دارد. همچنین هر دو مدل جدید و قدیمی نوکیا ۶ از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کنند.
 
ظرفیت باتری نیز از بخش هایی است که تغییری نداشته و اچ ام دی همچنان در نسخه جدید نوکیا ۶ نیز از همان باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است.
 
دوربین
از لحاظ عدد و رقم، ما تغییرات زیادی را بین نوکیا ۶ (۲۰۱۸) و نوکیا ۶ (۲۰۱۷) مشاهده نمی کنیم. مدل جدید هنوز هم دارای یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی (با دیافراگم f/2.0) در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی (با دیافراگم f/2.0) در جلو (در مدل جدید زاویه عریض ۸۴ درجه اضافه شده است) است.
 
اما نسل دوم نوکیا ۶ اکنون شامل یک میکروفون اضافی برای پشتیبانی از ضبط صدای فضایی OZO Audio است، ویژگی جدیدی که اچ ام دی برای اولین بار روی پرچمدار خود، یعنی نوکیا ۸ معرفی کرد. همچنین اکنون در پایین دستگاه، بلندگوی دوم حذف شده است.
 
یکی دیگر از ویژگی های قرض گرفته شده از نوکیا ۸، حالت Dual-Sight یا قابلیت Bothie است. این ویژگی اجازه می دهد بتوانید به طور همزمان از دوربین جلو و عقب برای ثبت تصاویر و ویدیو و به اشتراک گذاری استفاده کنید.
 
سایر ویژگی ها
نوکیا با معرفی نوکیا ۶ (۲۰۱۸) تصمیم گرفت پورت میکرو USB را کنار بگذارد و سرانجام در میان رده های خود از پورت جدید USB نوع C استفاده کند. مورد خوب دیگر این که در نسل جدید نوکیا ۶ همچنان جک ۳٫۵ میلی متری هدفون حفظ شده است.
 
موضوع ناخوشایند در مورد نوکیا ۶ (۲۰۱۸)، ارائه این گوشی با سیستم عامل قدیمی اندروید ۷٫۱٫۱ است، هر چند که در همان لحظه روشن کردن این گوشی در اولین بار، به روز رسانی اندروید اوریو برای آن در دسترس قرار می گیرد.
 
قیمت
همانند سال گذشته، جانشین نوکیا ۶ نیز به صورت انحصاری برای چین معرفی شده است. انتظار می رود نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی در خرده فروشی ها با قیمت تقریبا ۲۶۰ دلار و نسخه ۳۲ گیگابایتی با قیمت حدودا ۲۳۰ دلار در دسترس باشد.
 
در حال حاضر، مدل قبلی نوکیا ۶ در ایالات متحده با قیمت ۲۲۹٫۹۹ دلار در آمازون در دسترس است، در حالی که نسخه آرته بلک با ۴ گیگابایت حافظه رم موجود نیست (قیمت آن ۲۹۹ است). بنابراین به نظر می رسد که سال جاری، نوکیا گوشی جدید خود را به صورت رقابتی تر قیمت گذاری کرده است.


تعداد بازدید از این مطلب: 49
بازدید : 49

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









T.me/zoomtech_official

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود